|
Zásadní změna ve struktuře programu
|
Od dnešní verze dochází k rozdělení databáze účetních dokladů do dvou samostatných tabulek:
-
Tabulka samotných dokladů
-
Tabulka jednotlivých řádků dokladu (tzn. předpisů MD / Dal)
Rozdíl proti původní verzi se navenek pozná pouze u víceřádkových dokladů. U jednořádkových
se z hlediska obsluhy programu nic nemění.
U víceřádkových dokladů je nutno rozlišovat mezi prací s dokladem (lépe řečeno
hlavičkou dokladu) a řádkem (=jednotlivé předpisy účtů MD, Dal a příslušné částky).
Nový doklad (= hlavička dokladu) se přidává klávesou [CTRL+plus] stejně jako dosud.
Tím dojde k přidání nového dokladu a jemu přidruženého jednoho řádkového předpisu MD/Dal.
Nový řádek do již existujícího dokladu se přidává klávesou [CTRL+R]
(mnemotechnická pomůcka: R jako Řádek). Tato klávesa vytvoří nový řádek dokladu na kurzoru.
Kurzor přitom může stát na dokladu posledním, nebo kterémkoliv předchozím.
Víceřádkový doklad se tak vytvoří daleko rychleji, než dosud: Pouze opakovaným
stiskem klávesy [CTRL+R].
Nadále nebude již možná nesprávná praxe, kdy někteří uživatelé měli u víceřádkových
dokladů na každém řádku jiný text v poli Text dokladu.
Pokud totiž u následujícího řádku víceřádkového dokladu změníte text dokladu,
tato změna se okamžitě projeví i u všech řádků předcházejících!
Pro odlišení textu jednotlivých řádků slouží pole Text řádku,
kam je samozřejmě možno zadáávat u každého řádku odlišný text.
|
|